حدیث گرافی
امیرالمؤمنین علي عليه السّلام فرمودند:
كسي كه به پدر و مادر خويش نيكي كند، فرزندان او نيز به او نيكي خواهند كرد.
«تصنيف غرر الحكم، ص 407، ح 9341»
موضوعات مرتبط: امام علی(علیه السلام)بهترین عکس ها برای امیرالمونیناحادیث
برچسبها: حدیث گرافیحدیثامام علیامیرالمومنین
امام على عليه السلام :
منْ كَثُرَ مِزَاحُهُ اسْتُجْهِل
هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود
«تصنیف غررالحکم و دررالکلم ص 222 ، ح4472»
موضوعات مرتبط: امام علی(علیه السلام)بهترین عکس ها برای امیرالمونیناحادیث
برچسبها: حدیث گرافیامیرالمومنینامام علییا علیhadisimam aliAlishiaاحادیث امام علیحیدر
امام علی(ع): آنکه در گناهان بسیار اندیشه کند این کار اورا به گناه می کشاند.
(غرر الحکم.ص623)
موضوعات مرتبط: امام علی(علیه السلام)بهترین عکس ها برای امیرالمونیناحادیث
برچسبها: حدیث گرافیامیرالمومنینامام علییا علیhadisimam aliAlishiaاحادیث امام علیحیدر
امام علے (ع) :
وقتے به کودک وعده اے دادید، وفا کنید
زیرا کودکان، شما را رازق خود مے دانند. خداوند عزوجل از هیچ چیز مانند پایمال شدن حق زنان و کودکان خشم نمے گیرد.
کافی، ج۶،ص۵۰
موضوعات مرتبط: امام علی(علیه السلام)بهترین عکس ها برای امیرالمونیناحادیث
برچسبها: امام علیامیرالمومنینوفا به وعدهوفا به عهدکودکانکافیحدیث برای کودکانحدیث از امام علیبچه هاimam alishiachildren이맘 알리시아파
امام على عليه السلام می فرمایند:
(لاتَطلُب سُرعَةَ العَملِ وَ اطلُبْ تَجويدَهُ ؛ فَإنَّ النّاسَ لايَسألونَ في كَمْ فَرَغَ مِنَ العَمَلِ؟ إنَّما يَسألونَ عَن جَودَةِ صَنعَتِهِ)
به دنبال سرعت در انجام دادن كار مباش، بلكه كيفيّت خوب را بجوى. مردم نمى پرسند: در چند روز كار را به پايان برده است؟ بلكه در پى خوبى و نيكويى محصول كارند.
شرح نهج البلاغه، ابن ابى الحديد، ج 20، ص 267
موضوعات مرتبط: امام علی(علیه السلام)بهترین عکس ها برای امیرالمونیناحادیثنهج البلاغه
برچسبها: امیرالمومنینامام علیimam alishia이맘 알리بهترین عکس ها برای امام علیشیعهاحادیث امام علییا علیحدیثحدیث از امیرالمومنیننهج البلاغه
بدانید آنکس از ما(امام مهدی) که فتنه های آینده را دریابد، با چراغی روشنگر در آن گام می نهد،
و بر همان سیره و روش پیامبر و امامان رفتار می کند تا گره ها را بگشاید،
بردگان و ملت های اسیر را آزاد سازد،
جمعیت های گمراه و ستمگر را پراکنده و حق جویان پراکنده را جمع آوری می کند.
او سالهای طولانی در پنهانی از مردم به سر می برد آن چنان که اثرشناسان، اثر قدمش را نمی شناسند، گرچه در یافتن
اثر و نشانه ها تلاش فراوان کنند.
سپس گروهی برای درهم کوبیدن فتنه ها آماده می گردند و چونان شمشیرها صیقل می خورند،
دیده هاشان با قران روشنایی گیرد، و در گوش هاشان تفسیر قران طنین افکند،
و در صبحگاهان و شامگاهان جامهای حکمت سر می کشند.
نهج البلاغه-قسمتی از خطبه ۱۵۰
موضوعات مرتبط: امام زمان(عج)نگارخانه مهدویاحادیث امام علی(علیه السلام)احادیثنهج البلاغهخطبه ها
برچسبها: نهح ابلاغهامام علیامیرالمومنانحضرت امیریا علییا حیدرحیدر کراراحادیث امام علیحدیث های امام علیامام زمان صاحب الزماناحادث برای امام زمانAlishiamuslimshia muslimsimam mahdi이맘 마흐디시아파이슬람교도요한 계시록
امیر المومنین مولا علی علیه السلام:
برای قائم ما غیبتی است که مدت آن به درازا خواهد کشید، گویی شیعیان را با چشم خود می بینم که همانند گله ی بی صاحبی که در شدت و صحرا پراکنده شده، به دنبال چراگاه می گردند، در غیبت ان به جستجوی او می پردازند و نمی یابند.
آگاه باشید که هر کس بر آیین خود استوار بماند و در اثر طول غیبت دلش را قساوت نگیرد، روز قیامت در کنار من خواهد ماند.
کمال الدین/صفحه303
موضوعات مرتبط: احادیث امام علی(علیه السلام)احادیث
برچسبها: احادیث امام علیامیرالمومنینامام علییا علیحیدریا حیدرحدیث از امام علیامام زمانحدیث برای امام زمانیا مهدیimam AliAlishiamuslimimam mahdiya aliya mahdi
برتری های علم و معلم از دیدگاه امام علی علیه السلام
معلم بدین سبب بر دیگران برتری دارد که حامل و ناشر علم است، علم هفت امتیاز دارد و به همین جهت از زخارف دنیا با ارزش تر است. این فضیلت را امام علی علیه السلام در سخنانی، این گونه برمی شمارد:
1. علم، میراث انبیاست و مال، میراث فرعون ها.
2. علم را هر چه انفاق کنی، کم نمی شود، ولی مال را هر چه خرج کنی، کم خواهد شد.
3. مال، احتیاج به حافظ و نگهبان دارد وصاحب مال باید در نگهداری آن مراقبت کند، ولی علم، نه تنها احتیاج به مراقبت ندارد، بلکه صاحب خود را هم از خطرها و ضررها حفظ می کند.
.
.
.
برای مشاهده کل مطلب از ادامه مطلب دیدن فرمائید-->>
موضوعات مرتبط: امام علی(علیه السلام)بهترین عکس ها برای امیرالمونیناحادیث
برچسبها: برتری های علم و معلم از دیدگاه امام علی علیه السلاممعلمامام علیامیرالمومنینیا علیتعلیم و تعلمteaching & teachers day
علم و دانش در نهج البلاغه
1. رابطه دانش و عمل
العلمُ مقرونٌ بالعمل فمن علِمَ عَمِل؛ و العلم يهتفُ بالعمل فإن أجابه و الّا ارتحل عنه.
دانش در كنار عمل است، پس هر كس بداند عمل می كند و علم عمل را مى خواند، پس اگر اجابت كرد (علم) بماند وگرنه كوچ كند و برود.1
2. پست ترين و والاترين دانش
أوضعُ العلم ما وُقفَ على اللسان، و أرفعه ما ظهر فى الجوارح و الاركان.
پست ترين دانش آن است كه تنها بر سر زبان است و والاترين دانش آن است كه در اعضاى بدن انسان آشكار گردد.2
3. حركت با علم
العامل بالعلم كالسّائر على الطّريق الواضح، فلينظر ناظرٌ أسائرٌ هو أم راجعٌ.
آن كه از روى آگاهى و علم عمل مى كند، مانند رهروى است كه در جاده روشن قدم برمى دارد، پس بايد بنگرد كه به پيش مى رود يا به عقب برمى گردد.3.
.
.
بقیه در ادامه مطلب
موضوعات مرتبط: امام علی(علیه السلام)بهترین عکس ها برای امیرالمونیناحادیثنهج البلاغهخطبه هانامه هاحکمت ها
برچسبها: علم ودانش در نهج البلاغهنهج البلاغهروز معلمامام علیدانشعلمامام علیامیرالمومنینشیعهروز معلم 95imam aliteachers day
دانشمند تر از همه مردم کیست؟
از امیرالمومنین (ع) سوال شد:
دانشمند تر از همه مردم کیست؟ فرمود: کسی که سخن خیر و حکمت را از هر شخصی که شنید قبول کند و آن را به معلومات و دانش خویش بیفزاید.
خصال شیخ صدوق صفحۀ 6
موضوعات مرتبط: امام علی(علیه السلام)بهترین عکس ها برای امیرالمونیناحادیث
برچسبها: دانشمند تر از همه مردم کیست؟امیرالمومنینامام علیاحادیث امام علیبهترین عکسها برای امام علیimam alishia